Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3 i 4 letnich |
---|
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne,itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. Czynności higieniczne. |
8:00-8:30 Zabawy zgodnie z zainteresowaniem dzieci. Ćwiczenia poranne. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Indywidualnie wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
8:30- 9:00 Prace porządkowe. Czynności higieniczne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9:00-11:00 Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacer, zabawy na świeżym powietrzu (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze) Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
11:00-11:30 Czynności higieniczno- utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do II śniadania. II śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
11:30-13:30 Dzieci 3 letnie- leżakowanie Dzieci 4 letnie- relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych. Zabawy sprzyjające twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, prace nauczycielko o charakterze obserwacyjnym. Zajęcia dodatkowe ( w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30-14:00 Czynności porządkowe i samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. Obiad- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
14:00-17:00 Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem. Czytanie fragmentów książek. Ćwiczenia grafomotoryczne. Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5 i 6 letnich |
---|
6:30-8:00 Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje, ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne,itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej, historyjki obrazkowe. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. Czynności higieniczne. |
8:00-8:30 Zabawy zgodnie z zainteresowaniem dzieci, w tym czytaniem, liczeniem i pisaniem. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Indywidualnie wspomaganie i korygowanie rozwoju. Ćwiczenia poranne. |
8:30- 9:00 Prace porządkowe. Czynności higieniczne. Przygotowanie do śniadania. Śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
9:00-11:00 Zajęcia edukacyjne kierowane i niekierowane w sali i na powietrzu, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacer, zabawy na świeżym powietrzu (zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze) Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju. |
11:00-11:30 Czynności higieniczno- utrwalanie nawyku prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do II śniadania. II śniadanie- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
11:30-13:30 Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych. Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy w teatr, kodowanie. Praca korekcyjno- kompensacyjna i indywidualna. Zajęcia dodatkowe ( w tym religia na wniosek rodziców). Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. |
13:30-14:00 Czynności porządkowe i samoobsługowe. Przygotowanie do obiadu. Obiad- doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole. |
14:00-17:00 Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci w sali lub na placu zabaw. Ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci. Zabawy i gry edukacyjne przy stolikach z małym zespołem. Czytanie fragmentów książek. Ćwiczenia grafomotoryczne. Prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci. |